luni, 1 iunie 2015

TÂMPENIE CU "T MARE"

Să zicem că eşti un cetăţean oarecare, plătitor de impozite. Te afli în intersecţia Garibaldi-Uzinei Electrice-Splaiul Independenţei şi:

  1. vezi că pista de biciclete se întrerupe în două locuri: acolo unde traversează Splaiul Independenţei şi...la alveola staţiei "Aleea Stadionului" (ăsta e numele staţiei), după care continuă
  2. te duci în staţia "Aleea Stadionului"; aştepţi 30-ul spre "oraş" şi vezi că acesta... "face stânga" şi te lasă cu ochii-n soare; dacă te afli în 30-ul care virează la stânga, acesta opreşte în staţia de tramvai din dreptul Sălii Polivalente, staţie care se numeşte..."Uzinei Electrice" (scrie pe afişajul electronic de pe lateral)
Să zicem că situaţia de la punctul 1 e "trecută  cu vederea" de mulţi cetăţeni, deşi, din punctul de vedere al bicicliştilor, nu e deloc OK. Cea de la punctul 2, însă, e cât se poate de neplăcută şi, în plus, încalcă prevederile Legii 92/2007, care obligă transportul regulat urban să se facă pe trasee stabilite şi după un orar stabilit. Faci o sesizare la CTP (în format electronic). Contrar multor aşteptări, ţi se răspunde. Nu imediat. Eşti  informat că devierea:
  • nu a fost planificată
  • a fost cauzată de maşinile parcate neregulamentar pe Aleea Stadionului
Ce faci? Te resemnezi şi, data viitoare, ai în vedere posibilitatea:
  • fie de a lua tramvaiul (din fericire, tramvaiul nu poate coborî de pe şine)
  • fie de a merge pe Strada Moţilor, colţ cu Mărginaşă
Din punct de vedere logic, traseul de bază (adică cel normal) al liniei 30 ar trebui să fie cel deviat. De ce?
  1. virajul Uzinei Electrice-Aleea Stadionului şi virajul Aleea Stadionului-Coşbuc sunt foarte strânse; mai ales la al doilea, orice nuntă de la Chios îngreunează foarte mult circulaţia autobuzelor
  2. nu de puţine ori, Aleea Stadionului crează probleme;din cauza maşinilor care parchează aiurea, şi din cauza diverselor evenimente care au loc în zonă sau a grupurilor organizate care se cazează la Hotel Sport fie şi numai pentru că e zonă de agrement
Teoretic, mijloacele de transport în comun nu ar trebui să intre în zonele de agrement, ci, eventual, să circule doar la marginile acestora. Acolo unde acestea (mijloacele de transport în comun) trebuie, neapărat, să pătrundă în interiorul acestora, porţiunea pe care intră ar trebui să fie cât mai scurtă. În cazul liniei 30 parcursul pe care aceasta îl are în zona de agrement e mai lung decât minimumul posibil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.