duminică, 11 octombrie 2015

POSIBILE RAME DE TIP HÉV LA CLUJ

Dat fiind faptul că Clujul este un oraş sufocat de maşini, consider că o posibilă rezolvare ar fi ramele de tip HÉV. Acestea ar urma să circule deasupra Someşului, dar nu ca în Wuppertal, ci la nivelul podurilor acestuia, existând, astfel, treceri la nivel.

Floreşti-Pod Napoca

Locul de pornire s-ar situa în aval de Hidrocentrala Floreşti II. Depoul ar urma să fie amplasat pe o platformă care să acopere Someşul (în aval de Hidrocentrala Floreşti 2, pe o anumită distanţă cât se consideră necesar sau subteran, în Dealul Hoia, tot în zona respectivă. De acolo, trenul ar veni deasupra mijlocului apei, pe un viaduct. Un segment problematic este zona aflată la vest de Sun. Someşul este meandrat şi, în plus, e zonă de restricţie sanitară. A scurtcircuita meandrele şi a intra pe acel teritoriu e riscant deoarece nu se ştie câtă vaselină "pierd" acele rame la fiecare trecere prin zona de restricţie. De aceea, consider că şi acolo unde sunt meandrele, HÉV-ul să meargă tot pe un viaduct situat deasupra apei, iar calea de rulare să fie concepută în aşa fel încât să permită abordarea virajelor cu o viteză nu prea mică.

Staţiile ar fi amenajate la fiecare pod, prin crearea unor platforme. Rămâne de văzut dacă se rentează o staţie la pasarela pietonală peste descărcătorul de ape mari aferent CHE Mănăştur (ar ajuta elevii) sau e de ajuns o staţie la "Podul 1 Decembrie" - căruia i se mai spune "Podul Cora" - şi una la"Podul Albastru". Ar mai fi staţii la "Garibaldi" şi, Evident, la Napoca unde fie s-ar amenaja un "Y" cu macaz automat, ca ramele să poată rebrusa. 

Plecările şi sosirile acestor rame ar urma să fie sincronizate cu orarul liniilor 27 şi 28 (eventual 26 şi 41) Coloana de autobuze 2 (Grigorescu) urmând să-şi suplimenteze efectivul, pentru preluarea fluxurilor de călători de pe HÉV-uri. Poate ar trebui studiată oportunitatea unei linii de autobuz Napoca-PMV sau Napoca-Unirii sau Napoca-Avram Iancu, sincronizată cu HÉV-urile. Linia ar urma să aparţină fie Coloanei Centru, fie Coloanei Grigorescu. Depinde cum se va considera oportun.

Apahida - Pod Abator

Şi aici, una din problemele mari o constituie amplasarea depoului. În principiu, ar trebui să fie în zona podului care se găseşte la ieşirea din Apahida - spre Dej. În orice caz, pentru început, acolo consider că ar trebui să fie capătul HÉV-ului iar legătura Jucu (poate Bonţida) cu Apahida să se realizeze fie prin sincronizarea HÉV-ului cu nişte rame de scurt parcurs care ar circula pe linia 401 a CFR. De la Apahida, ar urma să fie staţii la fiecare pod până la Piaţa Abator. Acolo s-a amenaja un "Y" pentru rebrusarea ramelor.

Ramele ar urma să fie sincronizate cu liniile CTP fiind suplimentat efectivul Coloanei Mănăştur (troleibuze), al Coloanei Centru şi al Coloanei Gheorgheni, eventual şi al Coloanelor Zorilor şi Grigorescu. pentru a asigura mijloace de transport suficiente pe liniile 1, 36, 23, eventual 52 şi 41. Poate n-ar fi rău să se înfiinţeze o linie scurtă de autobuze Abator-Avram Iancu sau Abator-Unirii care ar aparţine Coloanei Centru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.