luni, 12 octombrie 2015

TREN CU CREMALIERĂ CLUJ NAPOCA-FELEACU-GHEORGHENI-VÂLCELE?

Trenul cu cremalieră:

  • are potenţial turistic
  • poate aborda "pieptiş" rampele
  • are o viteză de deplasare relativ scăzută (cu unele excepţii)
  • este zgomotos
În cazul Clujului, un astfel de mijloc de transport ar putea fi folosit în partea sudică a Zonei metropolitane deoarece ar exista flux de călători iar un tren "clasic", deşi posibil, ar însemna un ocol considerabil. În principiu, traseul acestui mijloc de transport ar fi:
  • Măceşului (cartier Bună Ziua); locul de pornire ar fi apropiat cu cel al funicularului de tip lift amintit în postarea anterioare
  • Releu Feleacu (traseu paralel sau aproximativ paralel cu cel al posibilului funicular de care ziceam)
  • pasaj DC 103 - DN 1N (Centura Apahida-Vâlcele)
  • Gheorgheni
  • Vâlcele
Evident, acest mijloc de transport ar trebui să treacă la o anumită distanţă de case astfel încât nivelul de zgomot să nu depăşească limitele admise. De asemenea, trebuiesc gândite toate aspectele deoarece, în caz contrar, lumea va prefera să utilizeze, în continuare, mijloacele de transport auto în ideea că ajung fix la destinaţie. Şi trebuie ţinut cont că autobuzele Renault Ares - chiar dacă au un habitaclu care nu le recomandă pentru transportul regulat -  au un raport putere-greutate foarte bun. Urcă "a naibii" Calea Turzii. Ori, această calitate este suficientă ca mulţi pasageri să "treacă cu vederea" neajunsul privind salonul şi să prefere, în continuare, autobuzul în locul trenului.

În  situaţia în care, să zicem că s-ar concretiza ideea trenului cu cremalieră, "Ares"-ul ar continua să fie un concurent foarte serios pentru acesta...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.