vineri, 22 ianuarie 2016

8612

Citind diverse materiale despre transportul în comun constănţean, gândurile mele au făcut o călătorie în urmă cu 15 ani. În acel an - când încă traseele cu numere cuprinse între 40 şi 51 erau, încă deservite de troleibuze - două din liniile de autobuz (2 şi 5) au fost prelungite până în Centru prevestind, parcă "dieselificarea in integrum" a transportului tomitan. Adică renunţarea la transportul electric în condiţiile în care 97 % era deservit de vehicule electrice (troleibuze şi tramvaie). În vara anului 2001, pe una din aceste linii (nu mai ştiu dacă era 2 sau 5, dar nici nu cred că are prea mare importanţă) a circulat, într-una din zile, 8612. Să vedem ce semnificaţie are acel 8612, ca să nu se creadă că e al 8612-lea autobuz din Constanţa. Deci:

  • 86 = ultimele două cifre ale anului achiziţionării
  • 12 = al doisprezecelea autobuz achiziţionat în acel an
Fiind al XII-lea, e foarte posibil ca să fi fost fabricat, deja, în 1986. Prin ce mi-a atras atenţia?
  1. Sunet impecabil; nu m-aş fi gândit ca un autobuz românesc (DAC 117 UD) caracterizat de mulţi ca având o calitate nu prea bună să sune aproape ca nou după 15 ani de funcţionare.
  2. Capacele de vizitare arătau fix ca cele originale.
  3. Muşamaua arăta fix ca cea originală; avea acea nuanţă gălbuie, tipică DAC-urilor fabricate în 1986.
  4. Caroseria nu avea nicio urmă de rugină - cel puţin la exterior.
Felicitări şoferului şi tuturor angajaţilor garajului de care aparţinea 8612. Faptul că, la RK, au montat:
  • capace de vizitare identice cu cele originale
  • muşama exact la fel cu cea care a venit din fabrică
arată că acolo au fost OAMENI în adevăratul înţeles al cuvântului care AU PUS SUFLET în ceea ce făceau.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.