vineri, 18 martie 2016

M11 FUNICULAR, M12 TREN FĂRĂ CREMALIERĂ

Orice societate care se doreşte a fi civilizată îşi dezvoltă transportul pe şine. În cazul Clujului, încă mai există posibilitatea de a avea - cât de cât un astfel de transport. Cum?

  1. Traseul M11 (Cluj-Feleacu) să fie deservit de funicular. Funicularul - deşi e o investiţie scumpă, este foarte economică. Capătul dinspre Cluj să fie la "Palocsay" (aproape de capătul liniilor 33, 34 şi 48), iar cel dinspre Feleacu să fie, undeva, în zona pârtiei. În felul acesta, funicularul a avea şi potenţial turistic. 
  2. Traseul M12 (Cluj-Vâlcele) ar urma săfie deservit de un tren de tip S-Bahn şi ar avea ruta: Garajul de troleibuze CTP - Unitatea Militară Someşeni - Viaductul de pe centura Apahida - Vâlcele-Sat Gheorgheni - Sat Vâlcele. Declivitatea ar fi în jur de 8-9 la mie => o "ansă" (viraj strâns) între Gheorgheni şi Vâlcele. Trecând prin Satul Gheorgheni, acest M12 ar include şi M13 şi, dat fiind faptul că "Mall"-ul constituie una dintre destinaţiile importante, acest S-Bahn ar fi rentabil.
Toate bune şi frumoase, dar:
  • Multă lume ar prefera, în continuare, să fie adusă relativ aproape de centru, chiar în condiţiile unor posibile ambuteiaje sau a aglomeraţiei
  • Ares-urile, având un raport putere-greutate foarte bun, ar constitui nişte concurenţi foarte serioşi şi pentru S-bahn, şi pentru funicular
Însă, totuşi, cred că lumea ar putea fi educată să folosească transportul pe şine dacă chiar se vrea treaba asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.