vineri, 18 martie 2016

VEDETA CU TRANSMISIE INTELIGENTĂ

Sursa clipurilor: Youtube
Primul clip. Versiunea Link spre Youtube:
Versiunea încărcată pe blog a aceluiaşi clip:

Al doilea clip: Versiunea link spre Youtube:


Versiunea încărcată pe blog a clipului anterior:
Este vorba de un autobuz articulat, lung de 18,8 m dotat cu CVT (cutie de viteze care nu are "trepte") care include două motoare electrice. Fiecare din cele două motoare electrice poate funcţiona şi ca generator, iar unul dintre acestea are şi funcţia de starter. Din informaţiile pe care le am, autobuzul nu poate merge folosind doar motoarele electrice => utilizarea obligatorie a motorului diesel. Rezultă mai multe modalităţi de funcţionare:

  1. Hibrid în serie. Motorul pune în mişcare unul din motoarele generator (cel mai probabil starterul), acela produce curent pentru al doilea motor-generator, iar acesta - lucrând ca motor electric - pune în mişcare autobuzul. Transmisia mecanică e inactivă.
  2. Hibrid în serie-paralel. Modalitate similară celei descrise anterior, dar e activă şi transmisia mecanică.
  3. Hibrid în paralel. Ambele motoare-generator lucrează ca motoare, împreună cu transmisia mecanică. 
  4. Strict mecanic. Motoarele-generator nu transmit mişcarea. 

La frânare, cel puţin unul dintre motoarele-generator lucrează ca generator, încărcând bateria. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.