- sistemul de răcire al motorului
- posibilitatea de a utiliza aerul trecut prin radiator şi printre paletele ventilatorului pentru a încălzi salonul
Deci, toate TV 20 aveau - pe partea din spate a capotei - o priză de aer.
Sursa: Forumul Transira |
De la priza de aer, aerul era introdus în spaţiul dintre cele 3 perechi de geamuri care formau luneta tripartită dublă. Da. Autobuzul avea lunetă dublă:
Sursa: Forumul Transira |
după care intra în "triunghiul" vizibil în partea din dreapta-sus a motorului:
Sursa: Forumul Transira. Motorul, radiatorul şi modalitatea de acţionare a ventilatorului nu sunt originale. |
Motorul, radiatoarele şi modalitatea de acţionare a ventilatorului sunt cele originale. Autorul pozei: Dorin Bodea |
"triunghi" care direcţionează aerul spre radiatoare (unul de ulei şi unul de apă, vizibile în partea dreaptă-spate a autobuzului). Ei bine, spre deosebire de majoritatea cazurilor - când radiatorul e în faţa ventilatorului, aici ventilatorul e în faţa radiatorului:
Autorul pozei: Vizi Rudolf. Poza e făcută din salon, scoţând două din capacele banchetei metalice, banchetă care poate fi observată în poza următoare. |
Autorul pozei: Vizi Rudolf; bancheta nu avea prevăzute scaune; se şedea direct pe metal, dar pe timp de iarnă era ideal să se stea acolo. |
Astfel, aerul suflat de ventilator:
- fie ricoşează de bancheta din spate (dacă are montate toate capacele) după care ajungea dedesubtul părţii din spate-dreapta a autobuzului; bancheta erau caldă
- fie intră în salonul pasagerilor (dacă sunt demontate capacele din dreptul ventilatorului)
Pe timp de iarnă, unii şoferi demontau capacele sus-amintite asigurând, astfel, căldura în autobuz.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.