vineri, 27 mai 2016

RECONSTITUIREA TRASEULUI DIN VIS

VISUL

În 2009 cică mă aflam aproape de intersecţia Titulescu-Albini. şi mă îndreptam spre vest. Ajung în Piaţa Avram Iancu, la est de Catedrală. Nu ştiu dacă am luat-o pe Cuza Vodă sau m-am "teleportat". Cert este că ajung în Dâmbul Rotund, pe Calea Baciului care...trece printr-o hală. Hala era, de fapt, un fel de autogară acoperită cu o copertină, iar acolo văd mai multe autobuze printre care şi 587 (autobuz care, în realitate, era deja dispărut în 2009). Mă întâlnesc cu o femeie care, în vis, îmi era prietenă (nu ştiu dacă înainte de "hală" sau după) şi continui drumul spre vest. Ajung într-un loc care, teoretic, trebuia să fie Comuna Baciu. În realitate, era o câmpie, iar spre vest erau nişte plopi. Nici urmă de dealuri. Ca şi cum, fiind la Ciumeghiu (pe calea ferată, nu pe şosea) m-aş fi uitat spre apus.

RECONSTITUIREA

Iau troleibuzul 152 (pe linia "cocoşatului", adică pe 3) de la staţia Snagov (adică din capăt), dar filmarea nu o încep chiar de acolo: 

Ideea era să includ prima parte a traseului (Albini - Avram Iancu) ceea ce am şi făcut, având în vedere că filmarea a început mult mai de la est decât traseul din vis. Cobor la "Sora" şi mă duc către I. P. Voiteşti să iau un "31". Îl prind pe 831. Se pot auzi - rar şi pe intervale foarte scurte de timp - aşa-numitele "goarne de tren", tipice Solarisurilor. Nu e vorba de claxoane, ci de surplusul de aer comprimat care, la eliberare, poate scoate astfel de sunete:
De exemplu, în următorul videoclip, se pot auzi "goarnele". Termenul e impropriu, fiind, de fapt, un sunet, nu mai multe. Şi este posibil - dacă nu în videoclipul acesta respectiv, atunci într-unul din celelalte - să se audă un fel de "plânset" sau "scheunat". Este vorba de articulaţie care, la revenire, "plânge".









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.