vineri, 15 iulie 2016

DUBLURILE APROXIMATIVE: 1 - VECHIUL 27

Este vorba de relaţia Bucium-Piaţa 1 Mai sau, altfel spus, de legătura Mănăştur-Clujana. În prezent, aceasta se face doar cu ajutorul liniei 1 de troleibuze. În 1987, însă, înafara acestei linii (care era tot 1), mai exista şi 27-le. Da! 27! Poate părea ciudat multora dintre noi, dar, în 1987, 27-le lega Mănăşturul de Clujana, iar actualul 27 era 11.



LINIA 1 A SCĂPAT DE RENUMEROTARE


De ce? Deoarece:
  • era deservită, şi atunci de troleibuze
  • liniilor de troleibuz li s-a acordat intervalul 1-25
iar traseul era cel actual.


VECHEA LINIE 27 AR FI PUTUT SCĂPA DE RENUMEROTARE


dacă ar fi existat deoarece:
  • era deservită de autobuze
  • liniilor de autobuz li s-au alocat numerele 26-99
Însă, în 1989, vechiul traseul 27 nu mai era. De fapt, cred că nu mai era din 1987, de când s-a introdus tramvaiul. Ce legătură are vechiul 27 cu tramvaiul?? Aceea că o parte a traseului se suprapunea cu cel al liniei 101 şi, cum se mergea pe ideea economiei - mai ales la carburant - a fost un prilej bun de a desfiinţa linia respectivă care consider că, cel puţin atunci, era utilă. Şi acum se pare că are o anumită utilitate din moment ce o parte a liniei M26 se suprapune cu vechiul 27. Deci:
  1. la ducere, de la intersecţia Coşbuc-Moţilor (până acolo avea traseu comun cu 1), 27-le vechi o lua spre parc, mergea pe malul Someşului, pe Bariţiu, PMV, Traian-Bărceanu-Abator-Bucureşti până la locul unde este acum Colegiul de Muzică (intersecţia Bucureşti-Paris). De acolo, avea traseu, din nou comun cu 1
  2. la întoarcere, 27-le vechi avea traseu diferit de 1 de la intersecţia PMV-Ferdinand-Bariţiu la intersecţia Coşbuc-Moţilor
Trebuie precizat că, pe harta din anul 1980 (şi care, probabil, arată realitatea anterioară cu 1-2 ani) 27-le vechi (care era rapid) avea, la dus, traseu identic cu 1. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.