vineri, 5 iulie 2024

ELEMENTE DE IMPACT ÎN DEFINIREA TIPURILOR 1 ŞI 2

Configuraţia care, în postările pe această temă figurează la tipul 2:




are elemente mult mai clare decât cele definite la tipul 1:
  • platformă dedicată (cu piloni) sesizabilă mult mai clar decât celelalte
  • poziţionarea acelei platforme în partea cea mai de jos a suprafeţei de joc; platforma cu piloni e prima pe care se sare
  • existenţa tuturor cheilor pe acea platformă
  • existenţa a cel puţin unei perechi de chei la unul din capetele acelei platforme
  • baleierea acelei platforme de către un gardian de tip s (standard, adică cu mişcare pe orizontală şi cu viteză de deplasare egală cu cea a personajului principal).
Ca urmare, se poate pune întrebarea: Nu, cumva, tipul 2 ar trebui să fie tipul 1? Teoretic, da, practic, nu. Se va vedea de ce.

Ambiguitatea definirii nivelelor care, în postările precedente, figurează ca tipul 1 este mai pronunţată. Până în prezent, la tipul 1 am observat mai multe variante (sau subtipuri? greu de zis dacă sunt subtipuri sau variante). 
  • "Cheile" sunt coliniare pe orizontală şi alăturate.
  • În spatele "cheilor" nu este niciun "gardian".
  • Poziţia "cheilor" este într-un separeu din "zidărie", pe "tavanul" acestuia.
  • "Tavanul" este o platformă inaccesibilă.
  • Distanţa dintre conveier (de culoare ciclamen) şi "tavan" este de 5 unităţi.
  • Pe conveier e un gardian care trebuie sărit de personajul principal.
  • "Cheile" sunt tot coliniare, alăturate, iar în spatele acestora nu este niciun gardian.
  • "Tavanul" separeului nu mai e din zidărie şi, în plus, platforma care constituie acel "tavan" este accesibilă (e drept că din altă încăpere, dar se poate ajunge în spaţiul dintre "tavan" şi "zidăria" care constituie partea de sus a suprafeţei de joc).
  • Distanţa dintre conveierul de sus (cel cu un gardian) şi "tavan" e de 4 unităţi, dar, deoarece acel "tavan" nu e din "zidărie", capul personajul principal poate trece prin acesta, culegerea acelor chei putându-se face ca şi când acel "tavan" ar fi la 5 unităţi distanţă.
  • "Cheile" sunt echidistante (una nu se vede deoarece, la momentul efectuării capturii de ecran, avea culoarea fundalului), coliniare pe orizontală, dar nu sunt alăturate, între acestea fiind o unitate.
  • Distanța dintre marginile exterioare a cheilor laterale este de 9 unităţi.
  • Spaţiul "separeului" (şi nu numai) este "umplut" cu un "element friabil"; friabilul este tot ceea ce are culoarea verde închis.
  • Distanţa dintre "conveier" şi "tavanul" separeului este de 6 unităţi; dacă "tavanul" ar fi fost chiar deasupra "cheilor", distanţa ar fi fost de 5 unităţi.
  • Platforma care constituie tavanul ar fi putut fi accesibilă dacă nu ar exista acele tufe care constituie "pericolele fixe".
  • Tufele sunt aliniate pe verticală cu "cheile".
  • "Cheile" sunt coliniare pe orizontală, echidistante, dar aflate la două unităţi una de cealaltă
  • Distanţa dintre marginile exterioare a cheilor laterale e de 10 unităţi
  • Dacă ar exista "tavan" chiar deasupra "cheilor", acela ar fi la 5 unităţi distanţă de platforma pe care e personajul principal şi "gardianul".
  • Unele dintre "pericolele fixe" sunt aliniate pe verticală cu "cheile", dar, fiind sub platformă, nu încurcă prea mult personajul principal.
  • "Cheile" sunt alăturate, coliniare pe orizontală şi se află în separeu, pe o platformă accesibilă indirect.
  • Există piloni, dar aceştia nu sunt nici sub platforma pe care se află "cheile" şi nici nu sunt parte componentă a vreunei platforme
  • Deşi spaţiul unde sunt "cheile" ar permite existenţa unui gardian care să baleieze în spatele acestora, acel gardian nu există
  • "Cheile" sunt coliniare, dispuse simetric, dar nu echidistante.
  • Distanţa dintre extremităţile "cheilor" laterale e de 24 de unităţi.
  • "Tufele" sunt aliniate pe verticală cu cheile.
  • Conveierul realizează separarea completă a zonei unde sunt cheile, tufele şi gardianul de restul suprafeţei de joc
  • marginea superioară a separeului ţine locul "tavanului", fiind situată la 5 unităţi de conveier.
Aşadar, diversitatea situaţiilor care pot fi încadrate tipului 1 este mai mare decât cea a tipului 2, însă faptul că, până la momentul scrierii acestei postări:
  • am observat nivele de tip 1 care constituie primul nivel al unor jocuri din familia Manic Miner
  • nu am observat nivele de tip 2 care să fie primul nivel al jocurilor amintite anterior
nu consider că e oportun să reconsider nivelul de tip 2 ca nivel de tip 1 şi viceversa. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.