vineri, 24 octombrie 2014

CÂND REGĂSEŞTI LOCURI SCHIMBATE (2)

Strada Avram Iancu 6. Două clădiri care au adăpostit, de-a lungul anilor, mai multe instituţii, în prezent aparţinând Ciclului Primar al Colegiului Naţional Ortodox. Două clădiri care formează un ansamblu unic în Cluj, dar e posibil ca nici în alte părţi ale ţării să nu mai găseşti ceva asemănător:

  1. Clădirea nordică în formă de U
  2. Curtea nordică, având două terase, o parte a acesteia fiind între laturile U-ului, restul învecinându-se cu curţile vecine şi cu latura nordică a clădirii sudice
  3. clădirea sudică, având un plan dreptunghiular
  4. curtea sudică, având 3 terase; una foarte îngustă, una mai lată şi una şi mai lată, despărţite de două porţiuni înclinate prevăzute cu scări  


Intru pe sub gang (aflat pe latura nordică a clădirii nordice), pe direcţia nord-sud şi mă îndrept către clădirea sudică pentru a o căuta pe doamna administratoare (discutasem cu dânsa despre intenţia de a vizita clădirile unde am învăţat între 1980-1984 precum şi despre posibilitatea de a face vizita cu un grup). O găsesc repede şi, dat fiind faptul că sunt copii mici, am rugat-o să mă însoţească. Primul obiectiv: fosta sală 10. Aşa cum bănuiam, aceasta a înglobat şi fosta 11 (cancelaria), dat fiind numărul mare de elevi. Urmează Curtea Sudică. Deşi, încă e în lucru, se poate observa:

  • viitorul teren de sport, care ocupă aproape toată terasa de sus
  • scările care leagă terasa de sus de cea intermediară şi care au fost "mutate" la marginea vestică a curţii
  • foişorul şi cărarea care uneşte scările amintite anterior cu cele care leagă terasa intermediară de cea inferioară, cărare care trece pe lângă foişor
  • terasa inferioară; de fapt, e mult spus terasă fiind, de fapt, un spaţiu foarte îngust aflat între peretele sudic al clădirii sudice şi planul înclinat pe care se află scările are se continuă cu cărarea.
Intenţionez să mă duc direct la fostele 16 şi 18 ,dar, având în vedere că doamna administratoare s-a oferit să-mi arate şi sălile din vecinătate, le-am vizitat şi pe acelea. 

Trecem la clădirea nordică. la parter, sunt unele schimbări. La etaj, idem. Nu am putut să nu remarc ala care s-a amenajat prin etajarea laturii estice a clădirii nordice. Mergem către fosta "4", oprindu-ne şi la fosta "5". În locul fostului paravan - care fusese, la un moment dat, desfiinţat - se află un zid. Ultima sală vizitată a fost chiar aceea amenajată la etajul laturii estice. Altfel spus, este cea aflată deasupra fostei "27". Adică deasupra fostei săli de sport.

Am plecat gândit. Mintea mea a oscilat între "nostalgic" şi "practic". Nişte vremuri irepetabile. Acum, Liceul de Muzică se află într-un locaţie care oferă toate facilităţile, dar căreia...parcă îi lipseşte ceva. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.