Preluând o idee care, în "vest" exista, deja, cu mult timp în urmă - şi care, în prezent, are un adevărat reviriment - ce au făcut ai noştri?
- Au ales trei autobuze Karosa SM 11, adică nişte autobuze cum circulau în anii '80, pe actuala linie 32 din Cluj (7 pe atunci)
- Le-au demontat bordul, motorul, cutia de viteze, diferenţialul etc.
- Au detaşat strict porţiunea corespunzătoare uşilor 1 şi 3: Ceea ce se afla în faţa primei uşi (zona bordului) şi ceea ce se afla în spatele uşii 3 (porţiunea cea mai din spate a autobuzului) au fost sudate la porţiunea rămasă. Lungimea ex-autobuzului a scăzut, astfel, de la 11,14 m la 8,40 m
- S-a montat o bară de tractare, aceasta având şi rolul de a orienta roţile din faţă
În urma acestor modificări, s-au obţinut trei remorci destinate transportului de pasageri, dotate cu o singură uşă de acces (fosta uşă din mijloc). Asta în condiţiile în care lungimea era de peste 8m, fără a include bara de tractare. Vehiculele respective au fost ataşate unor autobuze Roman Diesel 112 obţinându-se un tren rutier lung de peste 20 m. S-au făcut probe, dar nu au circulat cu pasageri. De ce? Deoarece Miliţia nu a autorizat transportul pasagerilor în astfel de vehicule şi, din acest motiv - la care se adaugă şi componenta naţionalistă (zor-nevoie autobuze româneşti), s-a ajuns aici: http://1567-eterogen.blogspot.ro/2015/01/primele-autobuze-hidramate-romanesti.html
Oare ce s-ar fi întâmplat (în prezent) dacă se dorea - cu orice preţ - un tren rutier? Nu exclud posibilitatea să se fi căutat diverse modalităţi astfel încât acesta să circule.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.