MONORAIUL
Traseul acestuia ar fi fost următorul:
- Bucium-Primăverii-Calvaria-Rozelor; la nivelul solului
- Rozelor-Someş (până la Podul Napoca); pe estacade (pe piloni)
- Podul Napoca-Drăgălina-Dacia-Traian-Bărceanu; la nivelul solului
- Bărceanu-Someş (malul stâng, până la podul de lângă Parcul Feroviarilor); pe estacade
- Răsăritului-Fabricii De Zahăr-Muncii; nu e clar dacă revenea la nivelul solului sau îşi continua drumul tot pe estacade
De ce nu s-a concretizat. Conform zvonisticii ar fi două variante:
- neavând Bucureştiul aşa ceva, cum să aibă Clujul?
- costurile mutării liniei de înaltă tensiune de deasupra Someşului ar fi fost foarte mari
cert este că ne-am ales cu tramvai. Gurile rele firmă că introducerea liniei de tramvai a fost la fel de scumpă ca şi cea a monoraiului.
S-BAHN-UL
De la Halta Clujana ar fi pornit o derivaţie - de-a lungul Someşului (pe unul din maluri) - până în zona Pieţei Abatorului. Nu e clar dacă ar fi fost vorba chiar de trenuri (sub)urbane sau de rame gen HÉV. De asemenea, nu e clar dacă se avea în vedere posibilitatea continuării - deasupra Someşului - a liniei până în zona de vest Clujului - sau chiar până mai departe sau nu. Ideea de tren urban a mai fost spusă, dar în context electoral... sau e posibil să se fi avut în vedere un transport intermodal S-Bahn-Monorail?
TELECABINA PE CETĂŢUIE
Ar fi pornit de lângă Casa De Modă (unde, acum, BCR-ul; atunci era teren viran şi, uneori, se amenaja parc de distracţii) şi ar fi ajuns - probabil - în apropiere de Belvedere. Se zice că acolo ar fi fost în plan amenajarea unei "alei a îndrăgostiţilor".
O temă de meditat:
- pe ghidul Clujului - din 1963 - nu figurează linia 20 (actuala 38)
- când eram copil, ţin minte că, pe unele autobuze IK-4, se puteau ruloul în poziţie intermediară (adică se vedeau atât partea de jos a cifrelor unui indicativ de traseu şi partea de sus următorului), dar se putea citi clar "Hotel Belvedere". E foarte posibil ca să fie vorba de "20" care - cel mai probabil - urma să fie înlocuit de telecabină (evident, nu pe acelaşi traseu). Trebuie precizat că IK-4 avea un rulou pe care era trecut şi indicativul de traseu, capetele de linie şi punctul intermediar cel mai important. De asemenea, trebuie precizat că, de la o vreme, ruloul nu a mai fost folosit, preferându-se "tabla". Acum se utilizează şi...fiţuica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.