sâmbătă, 23 mai 2015

TAURUL TREBUIE LUAT DE COARNE (III)

Dacă în cazul nord-vestului (şi, la o adică, în cazul estului) zonei metropolitane există posibilitatea utilizării - fără prea mari probleme - a infrastructurii feroviare existente, în cazul sudului acestei zone nu numai că nu există infrastructură feroviară, dar, dacă ai pune problema construirii unei infrastructuri feroviare noi, ţi s-ar putea spune că "ai idei fanteziste" sau, mai rău, că "eşti dus cu pluta":


  • Zona de sud a Clujului s-a extins considerabil => parcurgerea unei distanţe semnificative între oricare din capetele de linii existente (Zorilor, Alverna, Băişoara, Unirii) şi locul de unde ar putea pleca un mijloc de transport pe şine
  • Mulţi pasageri preferă să folosească mijloacele de transport rutiere (chiar şi în condiţii proaste) dacă distanţa dintre locul de plecare şi îmbarcarea în autobuz / microbuz, respectiv cea dintre debarcarea din mijlocul de transport respectiv şi destinaţie sunt cât mai mici; este aşa-numita mentalitate "maşină la scară"
  • Dealul Feleacului e prea abrupt pentru o cale ferată dacă aceasta nu are cremalieră / cablu de tractare. Ambele au dezavantajul unei viteze mici de circulaţie şi, în plus, linia cu cremalieră este şi zgomotoasă => folosirea autobuzului / microbuzului, chiar şi în condiţii necorespunzătoare deoarece merge mai repede decât trenul cu cremalieră / funicularul
  • Pe Dealul Feleacului sunt livezi şi terenuri proprietate privată => necesitatea unor exproprieri, lucru greu de crezut că s-ar putea realiza
Din acest motiv, singurele modalităţi de a rezolva aglomeraţia - prezentă (la unele ore, pe M12 şi M13) sunt introducerea de:

  • autobuze articulate cu motor central şi roţi viratoare pe axa C
  • trenuri rutiere formate din autobuze solo şi remorci cu toate roţile orientabile
ambele putând lua viraje mai strânse decât autobuzele articulate cu motor în spate şi roţi motoare şi neviratoare pe axa C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.