duminică, 11 octombrie 2015

FUNICULAR DE TIP "LIFT" LA CLUJ?

Într-o societate în care transportul auto s-a dezvoltat excesiv, educarea populaţiei pentru utilizarea transportului pe şine se poate face venind "cu ceva deosebit"; cu ceva"picant". O soluţie posibilă e funicularul, dar, în cazul Clujului, un funicular cu două vagoane - care se deplasează în sens contrar, fie pe două căi de rulare separate, fie pe una singură, cu o "buclă" de ocolire - nu e o soluţie viabilă. De aceea consider că ar trebui încercată varianta unui funicular cu:

  • un vagon
  • contragreutate
Altfel spus, a unuia care să prezinte caracteristicile unui...lift. A unui ascensor. Ar fi două trasee unde consider că ar putea circula astfel de mijloace de transport

Floreşti-Tetarom I

Acesta ar porni din zona CHE Floreşti II şi ar lua-o pe dealul Hoia până ar ajunge la Tetarom I. Traseular trebui gândit în aşa fel încât:
  • defrişările aferente căii de rulare să fie minime
  • viteza de deplasare să fie decentă
Orarul acestui funicular ar putea fi corelat cu cel al liniei de autobuze 37, autobuzele acelei linii urmând să preia pasagerii veniţi din Floreşti => o sporire a efectivului Coloanei Centru

Feleac-Măceşului

Ar porni din zona releului, ar trece prin zona pomicolă şi ar ajunge în zona străzii Măceşului. Ca şi în cazul precedent:
  • viteza de deplasare trebuie să fie decentă
  • defrişările să fie minime
iar legătura cu centrul s-ar realiza prin linia de autobuze 21 sau o linie rezultată din comasarea actualelor 21 şi 39, cu unele modificări, Coloana Gheorgheni va trebui să-şi suplimenteze efectivul de autobuze. De asemenea, ar trebui studiată posibilitatea introducerii unei linii de autobuze Bună Ziua-Unirii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.