- uman
- real
- dexterităţi
dexterităţile fiind desenul, muzica, sportul şi tehnologia (cu precizarea că avea altă denumire). Acum, ordinea disciplinelor e în concordanţă cu ariile curriculare actuale.
Trebuie ţinut cont că, şi în perioada anilor 1977-1982, a existat o tendinţă - nedeclarată - de a structura învăţământul pe 7 arii. A se vedea Enciclopedia Practică a Copiilor structurată pe 8 volume, primele 7 corespunzând acelor "arii" de care ziceam (al optulea volum a fost publicat într-un număr foarte mic de exemplare). Drept urmare, eu consider că acea tendinţă sus-amintită ar putea fi aplicată şi în ceea ce priveşte ordinea materiilor în catalog. Ar rezulta o echilibrare între "stânga" şi "dreapta" catalogului, echilibrare ce ar viza Trunchiul Comun şi Curriculum-ul Diferenţiat. Pentru a vă face o idee:
Trebuie ţinut cont că, şi în perioada anilor 1977-1982, a existat o tendinţă - nedeclarată - de a structura învăţământul pe 7 arii. A se vedea Enciclopedia Practică a Copiilor structurată pe 8 volume, primele 7 corespunzând acelor "arii" de care ziceam (al optulea volum a fost publicat într-un număr foarte mic de exemplare). Drept urmare, eu consider că acea tendinţă sus-amintită ar putea fi aplicată şi în ceea ce priveşte ordinea materiilor în catalog. Ar rezulta o echilibrare între "stânga" şi "dreapta" catalogului, echilibrare ce ar viza Trunchiul Comun şi Curriculum-ul Diferenţiat. Pentru a vă face o idee:
- exemplific cu materiile din învăţământul gimnazial (cele existente şi cele care consider că ar fi absolut necesare)
- evidenţiez prima materie a fiecărei "arii noi"
Deci:
- Tehnologii: Informatica (aş introduce această materie încă din clasa a III-a), Tehnologia.
- Joc şi Consiliere: Jocul şi Dirigenţia; ar rezulta, aşadar, două rubrici distincte pentru Dirigenţie, respectiv Purtare, nu una tăiată în diagonală cum e în prezent; rubrica purtării ar rămâne unde e şi în prezent
- Ştiinţe Sociale şi Comportamentale: Istoria, Cultura Civică (Educaţia Cetăţenească), Limba română şi toate celelalte limbi străine
- Arte: Desenul, Muzica şi Teatrul
- Ştiinţe Ale Vieţii: Biologia şi Ecologia
- Matematică şi Ştiinţe Fizice: Matematica, Fizica, Chimia şi Geografia
- Sport: Educaţia Fizică
Opţionalele ar urma să fie aşezate ca şi în prezent: între materiile aferente Trunchiului Comun sau al Curriculum-ului Diferenţiat şi Purtare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.