duminică, 6 noiembrie 2016

EXCURSIILE TREBUIESC FĂCUTE, PE CÂT POSIBIL, CU TRENUL

Indiferent de an , în timpul perioadei (sau, mai nou, perioadelor) Şcoala Altfel, în Cluj (şi, probabil, şi în alte oraşe) pot fi văzute mult mai multe autocare decât în alte intervale de timp. Unii ar zice "logic". Ei bine, eu consider că e "logic" dacă destinaţia este o locaţie care nu e deservită de transportul feroviar. În rest...populaţia (mai ales cea de vârstă preşcolară şi şcolară) trebuie educată să folosească trenul. Cum s-ar putea face acest lucru? Propun câteva soluţii:

  1. preţ de dumping; adică o excursie făcută cu trenul să coste mult mai puţin decât una făcută cu autocarul
  2. amenajarea - de către CFR - a unor "rame" (seturi de vagoane) formate din două vagoane: unul de clasa a doua (sau chiar de clasa I) care să asigure condiţii mai bune decât cele ale autocarelor şi un aşa-zis Gesellschaftswagen (sursa tuturor imaginilor din această postare: Märklin)

Aceste rame ar circula:
  • fie ca atare, adică un fel de tren-charter format din vagoanele menţionate mai sus
  • fie să fie ataşat unui tren normal, dar să nu se permită intrarea celorlalţi pasageri în cele două vagoane destinate grupului organizat, din raţiuni de siguranţă a copiilor; de asemenea, pe cât posibil, nici copiii nu ar trebui să părăsească vagoanele destinate lor, tot din raţiuni de siguranţă
Evident, şi pe trenurile sezoniere care merg pe litoral ar prinde bine un Gesellschaftswagen.
Că nu e cel mai plăcut lucru ca, într-o cuşetă, să auzi muzică de genul Hăi, lă, lă, lă, lă, lă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.