- Numele formei arată atât tipul de lucrare în care apare cât şi numărul ideilor muzicale de referinţă.
- Este rezultatul influenţei formei de sonată asupra formei de rondo. Refrenul şi primul episod constituie cele două teme ale rondo-ului.
- Schema formei de rondo bitematic este, în principiu, A tranziție B retranziţie A1 tranziţie C retranziţie A2 tranziţie B1 retranziţie A3 coda
- Atunci când tranziţie dintre A şi B, respectiv A2 şi B1 devine o punte, iar C-ul este înlocuit cu o dezvoltare, atunci rondo-ul bitematic* devine rondo-sonată**. Totuşi, nu se poate face o delimitare foarte strictă între rondo-ul bitematic şi rondoul-sonată, motiv pentru care sintagmele rondo bitematic şi rondo-sonată pot fi considerate sinonime aproximative. Atât rondoul bitematic cât şi rondoul-sonată constituie influenţa formei de sonată asupra formei de rondo.
* Rondoul cu elemente de sonată
** Sonata cu elemente de rondo
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.