joi, 24 decembrie 2015

COSMETIZAREA REFORMEI MARGA (3)

BIOLOGIA RĂMÂNE ÎN ARIA 2

Ecologia, Educaţia pentru sănătate şi educaţia sexuală. Două discipline care, în contextul actual, când:
  • poluarea (chimică şi fonică) atinge, în destul de mule locuri, cote nepermis de ridicate
  • mulţi tineri consumă o serie de alimente cu multe chimicale
  • mai mulţi decât s-ar crede (şi adolescenţi şi oameni "în toată firea") au probleme din cauza unor cunoştinţe insuficiente în ceea ce priveşte sexualitatea
ar fi fost binevenite. Însă, ca să crească impactul acestora în rândul:
  • elevilor
  • părinţilor
  • profesorilor
ar fi fost absolut necesar să se constituie o arie curriculară care să aparţină doar biologiei şi ştiinţelor înrudite îndeaproape cu aceasta. Aceasta ar fi fost Aria curriculară Ştiinţe ale vieţii. Argumente pro:
  • clasificarea subiectelor ştiinţifice unde, conform codurilor NATO, Ştiinţele Vieţii constituie prima din cele 7 direcţii importante
  • schimbarea din anul 1977 când, aşa cum am mai spus, au fost 7 orientări, ştiinţele vieţii fiind cea de-a cincea; să fie clar: ordinea volumelor Enciclopediei Practice a Copiilor din perioada anilor 1981-1983 nu e întâmplătoare, ci arată clar orientările învăţământului românesc din perioada anilor 1977-1982
Argumente (mai bine zis un argument) contra: cea de-a treia competenţă-cheie. Aceasta vizează:
  • matematica
  • ştiinţele (competenţe de bază în domeniul ştiinţelor)
  • tehnologia (competenţe de bază în domeniul tehnologiei)
deci, nu se referă la biologie în mod special.

Totuşi, înclin să cred că "argumentul" principal privind menţinerea biologiei în Aria 2 este...comoditatea. 

Va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.