PITICOT CU 64 DE POZIŢII (TIP: 3,4,6*) |
PITICOT CU 65 DE POZIŢII (TIP: 2,4,5,6**) |
PITICOT CU 80 DE POZIŢII ŞI VAGONEŢI (TIP: 3,4,5,6***) |
EFECTUL |
6. Pitic pasager |
5. Pitic pasager |
5. Zidurile Cetăţii Lui Piticot |
Suspendare o tură |
- |
- |
8. Inorogul |
Înaintare. |
11. Dulăii răi |
10. Dulăii răi |
11. Balaurul monocefal |
Revenire la 1 |
15. Pitic care ajută |
14. Pitic care ajută |
14. Grădina fermecată |
Înaintare |
21. Pădurea de argint |
18. Pădurea de argint |
17. Ţara lui Aladin |
Întoarcere |
23. Balaurul hexacefal |
- |
- |
Suspendare două ture |
23. Pitic binevoitor |
- |
21. Înger păzitor |
Înaintare peste poziţia de eliminare |
27. Prăpastie |
24. Prăpastie |
25. Moşul cu coasa |
Eliminare |
- |
- |
29. Luatul mesei |
Suspendare o tură |
30. Moş martin |
28. Moş Martin |
33. Vulpea |
Revenire |
- |
- |
37. Vrăjitoarea |
Suspendare un tur |
35. Pădurea de aur |
33. Pădurea de aur |
40. Spiriduşul ghiduş |
Înaintare |
40. Lupul flămând |
39. Lupul Flămând |
43. Rătăcire urmată de sosire la Polul Nord |
Revenire |
45. Pitic cu baston fermecat |
43. Pitic (cu saxofon) |
46. Pitic poznaş |
Înaintare |
50. Vulpea |
47. Vulpea |
49. Dragonul mărilor |
Revenire |
- |
- |
53. Omul De Zăpadă Cel Bun |
Înaintare |
- |
52. Mistreţ care trebuie ocolit |
56. Rătăcire în Ţara Zăpezilor |
Suspendare un tur |
55. Vultur |
55. Vultur |
58. Lupul cel rău |
Întoarcere |
57. Pitic cu baston fermecat |
58. Ieşire din pădure |
62. Spiriduşul Jucăriilor |
Înaintare |
- |
- |
66. Chichi |
Revenire urmată de suspendare un tur |
- |
- |
70. Iedul buclucaş |
Înaintare |
61. Pitic care blochează drumul |
60. Căprioară care blochează drumul |
74. Hotarul Vrăjitoarei |
Suspendare un tur |
- |
64. Pitic cu corn |
78. Zâna cea bună |
Înaintare până la sosire |
64. Piticot |
65. Piticot |
80. Comoara Lui Piticot |
Final |
Conform regândirii clasificării jocurilor traseu-noroc din perspective eliminărilor, suspendărilor, şi deplasărilor implicite (!) rezultă 7 tipuri:
- eliminare accentuată; există o deplasare implicită spre înapoi care să înceapă după şi să se termine înainte de poziţia corespunzătoare eliminării; e un tip teoretic; până în prezent nu am întâlnit un astfel de joc, dar, la o adică, se poate inventa
- eliminare neutră; nu există nicio deplasare implicită care să înceapă de o parte a poziţiei eliminării şi să se termine de cealaltă parte. Tot aici ar intra situaţia în care să zicem că ar exista o poziţie de eliminare, o deplasare implicită care să facă jucătorul să "traverseze peste" acea poziţie, dar sensul deplasării să fie la alegerea jucătorului
- eliminare diminuată; există o deplasare implicită care poate "scăpa" jucătorul, ducându-l peste locul problematic
- suspendare
- deplasare suplimentară spre poziţia câştigătoare
- alte deplasări suplimentare
- fără eliminări / suspendări /deplasări suplimentare.
![]() |
Sursa: Jocuri Din Copilărie |
Acesta este Piticotul apărut ulterior. Nu ştiu dacă este din 1965 sau mai târziu, dar, sigur, e anterior anului 1984.
![]() |
Sursa: Jocuri Din Copilărie |
![]() |
Imagine proprie |
Deşi mai există şi alte jocuri cunoscute cu denumirea de "Piticot", acelea nu fac obiectul acestei postări deoarece păstrează mai mult ideea jocului decât elementele caracteristice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.