luni, 12 ianuarie 2015

816

816 pe linia 35. De ani de zile, 35-ul e deservit, aproape, în exclusivitate de autobuze solo şi, în ciuda unei frecvenţe mulţumitoare, autobuzele sunt, deseori, pline. Din acest motiv, un articulat nou are, deocamdată, statut de vedetă. În sensul bun al cuvântului.

Mă sui, în 816 la "Observatorului", sens spre gară. În interior, domneşte un miros plăcut, nu e prea cald şi un afişaj cu LED-uri roşii arată staţiile, dar, nu totdeauna corect. Deşi există indicatoare care specifică clar pe care uşă să se urce şi pe care să se coboare, lumea urcă şi coboară cum îi vine.

Aflându-mă, iniţial, la uşa a doua, mă duc spre spate să văd cum e articulaţia. Trec de "strâmtoarea" corespunzătoare roţilor axei B şi ajung la burduf. Observ că. spre deosebire de troleibuzele (şi, probabil, şi de autobuzele) "Citelis", există mai multe blocuri optice montate chiar pe capătul plafonului segmentului A şi chiar pe începutul plafonului segmentului B. La "Citelis", blocurile optice sunt pe carul care se află la mijlocul articulaţiei. 

Chiar în spatele articulaţiei, între aceasta şi uşa a treia, se află nişte scaune orientate perpendicular pe direcţia de mers. Pe plafonul segmentului B, se află ceva similar unui monitor pe care scrie ceva în germană referitor la Căile Ferate Austriece (ÖBB). 

Dacă autobuzul ar fi fost mai gol, m-aş fi dus până în spate. Aşa, nu am vrut să deranjez pasagerii trecând prin cea de-a doua "strâmtoare" (corespunzătoare roţilor axei C), strâmtoare care se continuă şi în zona uşii a IV-a deoarece acolo e compartimentul motorului şi al sistemului de răcire. 

Personal, consider că acest tip de autobuz constituie soluţia optimă din punctul de vedere al relaţiei calitate-preţ. Nu vreau să dau de înţeles că aceste autobuze ar fi perfecte, dar nu cred că, la bugetul pe care îl are primăria, s-ar putea cumpăra ceva mai performant. Cu toate acestea, am motive să cred că unul din utilizatorii forumurilor pe care activez ar caracteriza şi acest autobuz ca "peşteră pe 10 roţi" (respectivul vrea să spună pe 10 anvelope; numărul roţilor e de 6 din care primele două simple, restul duble). De ce "peşteră"?

  • cele două "strâmtori" (din zona roţilor axelor B şi C); fiind "low-floor", acestea sunt inevitabile şi crează disconfort tuturor pasagerilor care vor să circule în acele zone
  • burduful; fiind considerabil mai mare decât cel al autobuzelor cu roata axei C orientabilă, "armonica" determină o zonă (şi mai) întunecată; întrebarea este, cât de eficiente sunt acele blocuri optice destinate să lumineze zona pasajului
  • climatizarea; în situaţia în care nu va fi reglată corespunzător, vara va fi răcoare, chiar frig
Intenţionat nu am dat numele acelui utilizator, dar pot spune că nu e singurul care nu agreează autobuzele cu podea joasă. Şi cred că, într-o anumită măsură, are dreptate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.