luni, 21 decembrie 2015

MATERIILE CLASELOR III-IX. PROPUNEREA 1

În cadrul şcolarităţii există 5 etape curriculare. Propunerea mea se referă exclusiv la etapele de dezvoltare şi observare-orientare. Din dorinţa de a nu mă tot repeta, nu voi mai menţiona ariile curriculare, evidenţierea făcând-o prin culori (care nu sunt întâmplătoare):

  • informatica
  • abilităţile practice (până în clasa a IV-a)
  • tehnologia (începând cu clasa a V-a)
  • jocul (până în clasa a VI-a); în opinia mea, jocul ar putea include consilierea şi orientarea; în situaţia în care acest lucru nu e posibil, să se aloce maxim 1/3 din ora de joc problemelor strict legate de dirigenţie
  • consilierea şi orientarea (începând cu clasa a VII-a); în ceea ce priveşte statisticile care nu au legătură directă cu învăţământul, dar sunt făcute de diriginţi, acestea ar trebui să fie efectuate de cei interesaţi, cu acordul ISJ, al conducerii şcolilor şi al părinţilor elevilor
  • istoria
  • morala (predată de cadrele didactice care, în prezent, predau religia)
  • cultura civică
  • româna
  • latina (începând cu clasa a VIII-a)
  • limba străină 1 
  • limba străină 2
  • desenul
  • muzica
  • teatrul (în limba română)
  • cunoştinţele despre natură (până în clasa a IV-a)
  • biologia
  • ecologia  (rămâne de văzut dacă merită ca ecologia să se constituie într-o disciplină separată sau, în cadrul biologiei, să se insiste mai mult pe ecologie)   
  • educaţia sexuală
  • matematica
  • fizica
  • chimia
  • geografia
  • sportul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.