duminică, 13 decembrie 2015

MALÂI, SREDNÂI, BALŞOI ŞI ASOBO BALŞOI

În Rusia (şi, posibil, pe tot teritoriul fostului URSS înainte de destrămare) autobuzele erau clasificate, în funcţie de dimensiune, în 4 clase:

  1. Malâi (mică) < 8 m
  2. Srednâi (mijlocie) > 8-10,5 <
  3. Balşoi (mare) > 10,5-12,5 <
  4. Asobo balşoi > 12,5
În cadrul clasei "Asobo balşoi" se disting două grupe nedeclarate:
  1. "3 axe" (autobuze solo, cu lungime de 14,48-15 m)
  2. "articulată" (autobuze articulate, cu lungime de 15-18m şi chiar peste, mai ales 17-18 m)
Multe autobuze au 4 cifre în cadrul denumirii acestora. De regulă, prima cifră indică clasa:
  • 3 = Malâi
  • 4 = Srednâi
  • 5 = Balşoi
  • 6 = Asobo Balşoi
Majoritatea autobuzelor articulate fabricate după 1994 au:
  • axa A viratoare
  • axa B portantă
  • axa C motoare
fiind de tipul "articulaţie împinsă". Am dubii la unele exemplare de LIAZ 6212 la care şi axa B este RÁBA şi are butuc gros (în loc de KaAZ cu butuc subţire). Acele autobuze e posibil să aibă:
  • axa A viratoare
  • axa B motoare
  • axa C motoare
având în vedere că se face menţiunea unei ţinute de drum mai bună. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.