joi, 14 mai 2020

CELE 4 SITUAŢII

Atât Manic Miner original cât şi marea majoritate a variantelor acestuia au un nivel unde unul din gardieni (monştri) se deplasează în sus şi în jos, pe axa mediană verticală a suprafeţei de joc, pornind de sus. După culegerea ultimului obiect cu rol de cheie (care îşi schimbă culoarea), însuşi gardianul respectiv începe să îşi schimbe culoarea şi, indiferent de poziţia unde se afla, începe să coboare* şi se opreşte în partea de jos a "traseului" pe care îl parcurgea. 

*Dacă se afla în urcare, începe să coboare. Dacă se afla în coborâre, îşi continuă coborârea, dar nu mai urcă.

În funcţie de poziţia porţii (un paravan care se "activează" după culegerea ultimului obiect cu rol de cheie) şi de traseul pe care personajul principal îl are de parcurs de la ultima "cheie" la poartă se disting 4 situaţii:

1. POARTĂ MEDIANĂ CU ACCES SUPERIOR

este situaţia jocului original:
Se vede că poarta (similară unei rigole) este înconjurată cu "zidărie" din 3 părţi. Intrarea se face de sus şi dacă EugeN (acel cap cu mâini, picioare şi cu ochelari) se opreşte înainte ca personajul principal (care, în imagine, e în dreapta sus) să iasă, atunci...acolo rămâne până i se termină aerul. Aici:
aparent, există posibilitatea de a se intra în poartă din lateral. E doar o impresie. Există două tufe letale. Dar, şi dacă nu ar fi, tot nu s-ar putea intra din lateral deoarece prin dreapta nu e loc, iar prin stânga e piedestalul. Odată oprit deasupra porţii, capul cu ochelari şi pălărie ar fi atins de personajul principal dacă acesta ar încerca să intre fie prin dreapta fie prin stânga.

2. POARTĂ MEDIANĂ CU ACCES (ŞI) DIN LATERAL 

Un exemplu e aici:
Se poate vedea că şi dacă personajul de tip EugeN se opreşte deasupra porţii (care e o toaletă), personajul principal poate intra în poartă şi să treacă la nivelul următor. Deşi aparent diferită, situaţia de aici:
este similară celei precedente. Zidurile sunt permerabile; se poate trece prin acestea. Personajul de tip Eugen este, în acest caz, pinguinul galben. 

3. POARTĂ LATERALĂ ŞI STRÂMTOARE MEDIANĂ.

Cele mai evidente astfel de situaţii sunt acelea unde există două compartimente ale suprafeţei de joc, cu două sau chiar cu o singură cale de acces. Acolo unde există două căi de acces, oricare dintre acestea poate fi intrare. Ieşire poate fi doar cea mediană şi numai dacă personajul principal are grijă să nu se prăbuşească terenul friabil (acel pătrat roz din partea de jos a suprafeţei de joc):
 Ceea ce e cu albastru e "zidărie", ceea ce e cu verde e spaţiu, iar ceea ce e cu negru este material permeabil. Se poate trece prin el dacă se atinge cu oricare parte a corpului afară de tălpi. De exemplu, culoarul dintre cele două zone verzi din dreapta poate fi doar urcat deoarece tot ceea ce este sub tălpile personajului principal este ca o platformă. personajul de tip EugeN e surprins în partea de jos a traseului, cam acolo urmând să se oprească după culegerea singurului obiect cu rol de cheie (inelul din dreapta jos). Imediat după culegerea inelului, personajul principal trebuie să iasă din zona cea mai de jos a suprafeţei de joc. Dacă nu, acolo rămâne. O situaţie similară e aici:
cu deosebirea că aici există o singură cale de acces în zona cea mai de jos a suprafeţei de joc. Cărămizile galbene deschise sunt zidăria, cele galbene mai închis, cele bordo sunt parţial permeabile. Tot parţial permeabile sunt şi platformele roşii şi lanţul cu precizarea că atingerea lanţului cu tălpile determină deplasarea personajului principal spre dreapta. Lanţul e conveierul. Aici:
strâmtoarea e mărginită de platforme parţial penetrabile. Se poate trece prin ele venind din lateral, dar nu şi venind de sus. În plus, este şi piedestalul. Asta înseamnă că drumul spre poartă trece prin locul unde urmează să se oprească personajul de tip EugeN.

4. POARTĂ LATERALĂ ŞI FĂRĂ STRÂMTOARE

Personajul de tip EugeN este acel cap cu barbă şi antene. Poarta este în dreapta-sus, iar traseul personajului principal nu trebuie să treacă prin locul unde ar urma să se oprească acel cap după culegerea cheilor. Trece la început, dar atunci nu există riscul opririi acelui cap în partea de jos a suprafeţei de joc. Un alt exemplu e aici:
şi aici oprirea focii care are statut de personaj Eugen nu blochează nici ieşirea, nici drumul spre poartă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.