sâmbătă, 19 noiembrie 2022

APROPIEREA DE KP ŞI RISCUL RUPERII EU

 Conform unei opinii, afirmaţiile Ministrului de externe al AT împotriva extinderii Schengen ar fi un semnal pentru intrare condiţionată a HR, BG şi RO. HR intră aproape sigur; ca urmare, postarea are în vedere evoluţiile posibile în RO şi BG. E posibil ca EU să fie conştientă că, în cazul în care BG şi RO nu intră, sentimentele antieuropene vor creşte semnificativ. Cum văd eu lucrurile: 

  1. BG în schengen, RO nu. Faptic, deocamdată, câştigul nu e mare. Politic, însă, va conta enorm deoarece BG va fi fidelizată EU. Spaţiul Schengen va continua să fie divizat, de unde rezultă că fluxurile de migranţi nu vor avea cale liberă spre centrul şi vestul EU, dar dacă Balcanii De Vest aderă la UE şi apoi la Schengen, situaţia se va schimba deoarece magistralele feroviare EU-CN şi / sau UK-CN vor trece pe acolo. Să vedem dacă se va concretiza ceva. Pe de altă parte, în RO mentalitatea se va apropia, din nou, de cea din KP. Faptul că ştirea privitoare la spusele ministrului de interne a avut un ecou atât de mare în RO, iar în BG foarte puţin arată că în RO există mentalitatea conform căreia aceasta este foarte importantă pentru lumea asta. Modul respectiv de a gândi constituie o reminiscenţă a mentalităţii nord-coreene. Realitatea crudă este că RO nu contează decât, eventual, foarte puţin pentru ceilalţi cetăţeni EU şi cu atât mai puţin pentru cei din US, CA şi exemplele ar putea continua.
  2. RO în Schengen, BG nu. În acest caz, RO va fi fidelizată EU, dar pe de altă parte, există riscul ca EU să se rupă. BG are legătură multimodală cu CN, magistrala intercontinentală EU-CN / UK-CN sau, poate amândouă va / vor trece tot prin BG, unul din porturi care e şi staţiune turistică are staţie de transpunere ceea ce facilitează comerţul cu RU, iar AL, BA, KV, ME, MK şi RS vor alcătui Balcanii Deschişi adică un mini-Schengen. Ce înseamnă asta? Dacă BG vrea, poate rupe UE în două. E de ajuns să iasă din UE şi să adere la Balcanii Deschişi că, împreună cu o parte din fosta YU şi AL vor forma o zonă care va putea, într-un viitior nu foarte îndepărtat, să concureze cu EU.
  3. Nici RO, nici BG nu intră în Schengen. Cele scrise mai sus vor putea avea loc, dar şansele sunt mai mici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.