Cel puţin în acest moment, în opinia mea, asta pare să fie situaţia. Comisarul european AV a anunţat că a reuşit să obţină crearea unui coridor nou - Baltic-Pontic-Egean - care va fi benefic economiei noastre. Deşi nu are număr, ţinând cont de enumerarea nouă a acestor coridoare TEN-T, acesta pare să fie al nouălea şi - întâmplător sau nu - conţine o parte a fostului Coridor IX Paneuropean. Nu s-a precizat că celelalte coridoare - printre care şi fostul Orient - au fost retrasate. Ne vom îndrepta atenţia către acesta. Coridorul respectiv - care, ţinând cont de enumerare, ar fi al optulea - nu mai intră în RO. Acesta porneşte din AT, trece prin fosta YU şi ajunge în GR având:
- o ramură în HU
- o altă ramură în BG
- o porţiune în CY
şi - lucru interesant - nu mai leagă Patra(s) de Igumeniţa în condiţiile în care fostul Coridor Orient lega - rutier - cele două localităţi pe podul Rio(n)-Antirrio(n).
Alte aspecte care mă fac să cred că toată povestea asta cu Schengenul terestrul e un bla-bla ordinar ar fi:
- existenţa unui acord cu AT şi intrarea doar în Air Schengen într-o manieră atipică: prin procedură scrisă şi fără o dată concretă pentru aderarea cu frontierele terestre
- existenţa unui singur stat care se opune făţiş, deci exact atât cât e nevoie pentru crearea unui dramatism aparent de ultimă speţă; numărul statelor care se opun e, de fapt, mai mare, dar nu se manifestă
- exprimarea opoziţiei exact atunci când e nevoie; AT a tăcut până acum, manifestându-şi opoziţia deschisă doar astăzi
Ultimele două fiind caracteristice principiului strictului necesar, tipic perioadelor de bătaie de joc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.