RO şi BG sunt, deocamdată "la pachet" în ceea ce priveşte aderarea la spaţiul de liberă circulaţie. Ministrul GK a formulat nişte cerinţe, dar a şi omis unele lucruri în ideea de a intra în Schengenul Aerian. Există 3 tipuri de aspecte:
- normale
- (aparent) ciudate
- omise.
Din prima categorie fac parte:
- sporirea securităţii frontierei BG-TR
- sporirea securităţii frontierei RO-RS.
Cerinţe (aparent) ciudate ar fi:
- sporirea securităţii frontierei RO-BG
- sporirea securităţii frontierei RO-HU
- unele aspecte privitoare la migranţi.
Iar dintre lucrurile omise ar fi:
- omiterea oricărei remarci privitoare la frontiera BG-GR în condiţiile în care se ştie că GR e pe ruta migranţilor ilegali
- omiterea oricărei remarci privitoare la frontierea BG-RS în condiţiile în care şi acolo ar fi probleme, graniţa respectivă fiind trecută ilegal de unii migranţi
- calea ferată aptă de 160 km/h din BG va merge (dacă, cumva, nu merge deja) pe axa Svilengrad-Dimitrovgrad; deci de la frontiera cu TR la frontiera cu RS; de ce nu spre RO şi/sau spre GR?
"De iure" nu se poate face decuplarea fără o procedură complexă. Dar "de facto"? În cazul în care va avea loc "de facto", aceasta va avea loc, evident, cu acceptul (chiar şi tacit al) politicienilor din RO cu putere de decizie. Să fie un gest reparatoriu faţă de gafa monumentală a lui LB la JAI-ul din 08.12.2022?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.